zondag 17 mei 2020

4e leerjaar - Sepp - maandag 18 mei t.e.m. vrijdag 22 mei 2020

Hulp van meester Thomas nodig?

Elke dag hebben de leerlingen de mogelijkheid om individuele vragen te stellen aan hun juf of meester.
Je stuurt dan best een mail naar jouw juf of meester en samen spreek je een moment af binnnen de schooluren van 9u00 tot 16u00.
Je gebruikt de link van praatbox die in de planning staat. Je mag ook een afspraak maken om gewoon een praatje te maken of om samen nog wat extra oefeningen te maken.
Het praatboxmoment van woensdag blijft staan en dit dient om met elkaar te praten of om gezamelijk nog wat oefeningen te herhalen / vragen te stellen.

Elke dag

  1. 30 minuten lezen
  2. 5 salto's van de trapeze
  3. Een knuffel voor mama
  4. Een mop vertellen aan papa

Maandag

Digiklas

  1. 14u30

Wiskunde: Blok 6 les 15: Afstand – tijd- snelheid

  1. Bekijk eerst onderstaand filmpje voor je aan de les begint: https://www.wiskanjerfilmpjes.be/moovs/afstand-tijd-snelheid-2/
  2. Bekijk nadien de instructie op Youtube: https://youtu.be/DoCzzXT-tlo
  3. NIET: p 70 groepsopdracht 1 en 2
  4. NIET: p 71 groepsopdracht 3 NIET
  5. p 71 oefening 2 en 3
  6. p 72 oefening 4 en 5 en 6
  7. p 73 oefening Klok-je-mee?
  8. Weer en meeroefeningen : les 15 (p 88 en p 89) en les 15 (p 92)

Spelling

  1. Bingeltaak: controledictee 4: Verdubbelen of verenkelen

Muzische vorming: Bewegingstussendoortje:

  1. https://www.xnapda.be/filmpjes/3de-leerjaar/bewegen-met-femme-1

Taal

  1. Kijker 8: 3 Remediëringsbladen begrijpend lezen teksten: ‘Waarom hagelslag vroeger niet lekker was’
  2. Kijker 8: 3 Remediëringsbladen begrijpend lezen teksten: ‘ Het hagelt weer hagelslag’
  3. Taalwijs: verwijswoorden, signaalwoorden, woordsoorten, zinnen korter/langer maken

W.O.: Thema uitkijken naar - Les 5 veelvoorkomende Vlaamse Vogels

  1. Bekijk het filmpje: https://youtu.be/LSBTUQTv4bU
  2. p 10 en p 11 oefening 1 : Zet het cijfer van elke foto bij de juiste tekst
  3. p 11 oefening 2 : zet de nummers van de vogels uit opdracht 1 in de juiste kolom
  4. p 11 oefening 3: Beluister het geluid van de vogels uit opdracht 1
  5. Ga naar www.vogelgeluid.nl en beluister het geluid van de zes vogels uit opdracht 1
  6. Maak daarna de bingeltaak over veelvoorkomende Vlaamse vogels

Dinsdag

Wiskunde: Wiskanjers blok 7 les 7: tijdstip en tijdsduur berekenen

  1. Bekijk onderstaand filmpje voor je aan de oefeningen begint: https://www.wiskanjerfilmpjes.be/moovs/tijdstip-en-tijdsduur-berekenen/
  2. Bekijk de uitleg van het werkboek: https://youtu.be/5L0Xg1IxXlA
  3. p 22 oef 1
  4. p 23 oef 2
  5. p 23 oef 3
  6. p 23 oef 4
  7. p 24 oef 4

Spelling

  1. Bingeltaak: controledictee 4: Verlengen

Taal: Verrekijker - spelling 4 - contractbundel – kijker 1- ‘op avontuur’

  1. Bekijk het filmpje van de werkbladen: https://youtu.be/lKXXYfRO7bU
  2. Bundeltje (dat papa zal afprinten)
  3. Maak p 2, 3, 4, en 5

Schud even alles los

  1. https://www.youtube.com/watch?v=wG_ta97h_Zg
  2. Kom dit maar in de bureau bij mama doen (kan ze ook wat bewegen).

Laat van je horen!

  1. https://uantwerpen.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_d6h6TlGIogSmXu5

W.O.: Thema uitkijken naar Les 6 eten en gegeten worden

  1. Bekijk het filmpje van de theorie: https://youtu.be/0jNjJukUr8U
  2. Bekijk het filmpje van de werkbladen : https://youtu.be/zSxb-2xhJvg
  3. Bekijk het filmpje: https://schooltv.nl/video/de-voedselketen-eten-of-gegeten-worden/
  4. p 14 oefening 1: Maak een voedselketen: Zet de opgesomde woorden op de juiste plaats
  5. p 14 oefening 2: Wie wordt door wie gegeten?
    >>> a. Teken de pijlen op het schema
    >>>b. Zet de woorden op de juiste plaats
  6. p 15 oefening 3: Vul aan: Zet de opgesomde woorden op de juiste plaats en trek de juiste pijlen (wie wordt door wie gegeten?)
  7. p 15 oefening 4: Vul het kruiswoordraadsel in
  8. Maak daarna de bingeltaak over de volgorde van de voedselketen

Muzische vorming: Een lied meezingen

  1. Zoek via YouTube: ‘Lied 2 (Karaoke met zang): Robo Disco – van muscial De Feestplaneet’ (https://www.youtube.com/watch?v=O6p2y2UcWZE)
  2. Luister en zing daarna mee uit volle borst!
  3. Fantaseer er op los!
    Robo is een robot. Hij kan dansen als de beste! Hij houdt van disco.
    Hoe ziet Robo er uit? Welke instrumenten bespeelt hij?
  4. Maak een kei gekke tekening van Robo Robot op het podium!
    Doe dit op een los blad.
  5. Mail de tekening naar meester Thomas (vraag maar aan mama)

Woensdag

Wiskunde: Wiskanjers blok 7 les 8: TE x kommagetal

  1. Bekijk de uitleg van het werkboek: https://youtu.be/HSid3e5c3TQ
  2. p 25 oef 1
  3. p 25 oef 2
  4. p 25 oef 3
  5. p 26 oef 4
  6. NIET p 26 oef 5

Spelling

  1. Bingeltaak: controledictee 4: woorden met aai, ooi, oei

Kan je van de maan springen?

  1. https://www.wetenschapje.be/podcast/episode/a199d0d5/4-kan-je-van-de-maan-springen

Taal: Verrekijker-spelling 4- contractbundel – kijker 1- ‘op avontuur’

  1. Bekijk het filmpje van de werkbladen: https://youtu.be/n43NwlWHD6w
  2. Maak p 6, 7, 8, 9, 10 en 11

Nu gaan we zelf naar de maan

  1. https://www.youtube.com/watch?v=52pdktAMDe4
  2. En we doen allemaal mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten