zaterdag 18 april 2020

4e leerjaar - Sepp - maandag 20 april t.e.m. vrijdag 25 april 2020

Maandag 20 april 2020

Wiskunde: Wiskanjer blok 6 - les 7

  1. Bekijk het filmpje - deel 1: https://youtu.be/1ow9Hqkgmcg 
  2. Bekijk het filmpje - deel 2: https://youtu.be/HqNptfAt9p0
  3. Maar oefening 1 op pagina 24
  4. Maar oefening 2 op pagina 25
  5. Maar oefening 4 op pagina 26
  6. Maar oefening "de klokoefening" op pagina 27

Spelling: Woordpakket 19 

  1. Lees alle woordjes (met mama)
  2. Maak in je werkschrift oefening 1 en 2 op pagina 53
  3. Schrijf de woorden 1x over in een kolom

Taal: Kijker 7 - les 1

  1. Kijk en luister: https://youtu.be/TAVYKAF7Z6s
  2. Kijk en luister: https://youtu.be/PuwbBf2dXd4
  3. Maak oefening 1 op pagina 2
  4. Maak oefening 2 op pagina 2

W.O.

  1. Lees het verhaal "Van kwaad naar erger" op pagina 14 en 15

Godsdienst

Boekje 6: Liturgisch en pastoraal jaar /  Les: Witte Donderdag. De voetwassing

  1. Lees het verhaal over de voetwassing op pagina 11
  2. Los de bijhorende opdracht op.


Dinsdag 21 april

Wiskunde: Wiskanjer blok 6: Weeroefeningen

  1. Bekijk het filmpje: https://youtu.be/cXFtYAy2bL0 
  2. Maak alle oefeningen van pagina 31 t.e.m. pagina 35 (niet: les 8 ZRM)

Spelling: Woordpakket 19 

  1. Lees alle woordjes (met mama)
  2. Maak in je werkschrift oefening 3 en 4 op pagina 54
  3. Schrijf de woorden een tweede keer over in een kolom

Iets geks

  1. https://www.youtube.com/watch?v=fr2_0BfbLLo&feature=youtu.be

Taal: Kijker 7 - les 2: Ik kan in een tekst vragen stellen, antwoorden geven en nagaan of ik alle informatie heb gevonden die ik zocht

  1. Wat zijn sleutelwoorden ook al weer?
  2. Maak de oefening op pagina 3 "Wat weet je over deze beroemheden?"
  3. Schrijf de sleutelwoorden op.
  4. Lees de teksten en los alle vragen op van pagina 4 t.e.m. pagina 9

W.O.: Les 8: digitaal kabaal

  1. Maak oefening 2 op pagina 19: Hoe communiceer jij het liefst? Markeer je keuze.
  2. Maak oefening 3 op pagina 19: Ontcijfer deze rebus.

Godsdienst

Boekje 6: Liturgisch en pastoraal jaar /  Met Jezus aan tafel. Jezus sterft aan het kruis en verrijst

  1. Neem je boek pagina 13.
  2. Zoek de tekst die bij elke tekening past.
  3. Schrijf er het juiste nummer bij.


Woensdag 22 april

Wiskunde: Wiskanjer blok 6 - les 9: Oppervlaktematen als kommagetal

  1. Bekijk het filmpje: https://youtu.be/FE3wZAyinQY
  2. Tip: gebruik de herleidingstabel
  3. Maak oefening 1 op pagina 41-42
  4. Maak oefening 2 op pagina p 41
  5. Maak oefening 3 op pagina 43
  6. Maak oefening 4 op pagina 43  

Spelling: Woordpakket 19

  1. Maak de Bingeltaak
  2. Schrijf je de woordjes in de derde kolom.

Tekenen

  1. Neem even een blad en een potlood
  2. Teken jij dit gekke ventje?https://www.dropbox.com/s/echp1no93ikcng8/F_lockdownloadHHtekenen.jpg?dl=0
  3. Laat het resultaat maar zien

Taal: Kijker 7 - les 3: Ik kan een korte tekst schrijven over een beroemd persoon

  1. Maak de oefeningen van pagina 10 t.e.m. pagina 12: Lees de korte inhoud en schrijf dit op in één zin.
  2. Dit noemen we de hoofdgedachte.
  3. Bekijk dit even samen met mama.
  4. Maak de oefening op pagina 13: Gebruik nu alle hoofdgedachtes en maak er een samenvattende tekst van.

Praatbox (17u - 18u)


Donderdag 23 april

Wiskunde: Wiskanjer blok 6 - les 10: Breuken gelijknamig maken

  1. Bekijk het filmpje: http://www.wiskanjerfilmpjes.be/moovs/gelijkwaardige-breuken-en-echte-breuken-herstructureren/
  2. Bekijk het filmpje: https://youtu.be/4dpKe35QKgY  
  3. Maak oefening 1 op pagina 45
  4. Maak oefening 2 op pagina 45
  5. Maak oefening 3 op pagina 46
  6. Maak oefening 4 op pagina 46
  7. Maak oefening 5 op pagina 46
  8. Maak oefening 6 op pagina 47
  9. Maak oefening 7 op pagina 47

Spelling: Woordpakket 19

  1. Flitsdictee en dat doen we zo …
  2. Bekijk het filmpje en doe mee : https://youtu.be/vkahktCDP60  
  3. Lees het woordje.
  4. Schrijf het woordje.
  5. Verbeter het woordje.

Wist je dat …

  1. Luister naar dit interessante verhaal over de bijen: https://www.wetenschapje.be/podcast/episode/aad22859/2-zijn-bijen-superhelden

Taal: Kijker 7 les 4: Ik kan verwijswoorden aanduiden en benoemen

  1. Bekijk het filmpje: http://www.taalkanjerfilmpjes.be/moovs/leerjaar-4-verwijswoorden/ 
  2. Lees de teksten over Gert Verhulst op pagina 14
  3. Maak oefening 2 op pagina 15: Schrijf de opgegeven woorden op de juiste plaats.
  4. Maak oefening 3 op pagina 14:
    Zoek het woord naar waar het paarse woord verwijst.
    Verbind het paarse woord met het gevonden woord.
    Onderstreep nadien het gevonden woord.

Godsdienst: Boekje: onderwerp 6: Liturgisch en pastoraal jaar

  1. Neem je boek pagina 14: Pasen – Jezus leeft, dat vieren wij met … eitjes!
  2. Kleur de letters bij de dieren die eieren leggen en vul de zin aan.
  3. Lees nadien de wist je datjes!


Vrijdag 24 april

Wiskunde: Wiskanjer blok 6 - les 11: Ruimtefiguren

  1. Bekijk het filmpje: http://www.wiskanjerfilmpjes.be/moovs/ruimtefiguren-2/
  2. Maak oefening 1 op pagina 49
  3. Maak oefening 2 op pagina 50 (bovenvlak / ribbe / grondvlak)
  4. Maak oefening 3 op pagina 50

Spelling: Woordpakket 19

  1. Maak het werkblad met woorden met g of ch, gt of cht
  2. Dictee met mama of papa

Dansen

  1. Laat je even gaan : https://youtu.be/RefJ2QOsVLo

Taal: Kijker 7 - les 5: hoofd en bijzaken onderscheiden

  1. Maak oefening 1 op pagina 16:
    Ga op zoek naar een idool van jou. Dit is een persoon waar jij dus grote fan bent. Plak een foto van je idool in de kader en schrijf zijn naam erbij. Bedenk enkele weetjes over je idool en schrijf deze op.
  2. Maak oefening 2 op pagina 16: Vervolledig het paspoort van je idool.
    Weet je niet goed hoe dit moet? Kijk even naar het paspoort van Michael Jackson op pagina 5.
  3. Maak oefening 3 op pagina 17: Zoek enkele weetjes over je idool op.
    Dit kan je doen op het internet en schrijf deze op.
    Bijvoorbeeld: Wisten jullie dat mijn idool Gers Pardoel een tweelingbroer heeft die erg hard op hem lijkt. Sommige willen vaak een foto van hem terwijl het Robbie is en niet Gers.
  4. Maak oefening 4 op pagina 17: Maak met je weetjes mooie zinnen over jouw idool

Praatbox (17u - 18u)

  1. Vraag de link aan mama.

Enkele afspraken over praatbox

  1. Wanneer je deelneemt aan praatbox is het de bedoeling dat je vragen stelt en/of een heropfrissing krijgt over de leerstof. Als je geen vragen hebt maar toch graag wil meevolgen is dit geen enkel probleem.
  2. Het is niet de bedoeling dat we persoonlijke vragen stellen of vragen stellen aan klasgenoten tenzij over de leerstof. (dit kan wel na afloop van het vragenuurtje)
  3. Wanneer we deelnemen aan praatbox dan zetten we onze microfoon uit zodat we niet allemaal door elkaar praten.
  4. Als je een vraag hebt dan klik je op het symbool ''handje" zodat de meester/juf weet dat je een vraag hebt, nadien zet je de micro best aan.
  5. Wij verwachten iedereen minstens één keer gezien te hebben, zodat we weten dat alles lukt en goed gaat! Het kan natuurlijk zijn dat alles duidelijk is voor je kind of dat praatbox niet werkt. Stuur ons dan best een mailtje ivm het verloop van de week, hoe de opdrachten gingen, wat moeilijk/makkelijk was, enz..
  6. Iedereen sluit het best aan bij zijn eigen klas. Moest het tijdstip voor jou niet lukken, kan je wel bij de andere klas aansluiten. Lukken de tijdstippen nooit voor jou omdat mama of papa moeten werken op die bepaalde uren, dan mail je ons en voorzien we samen een ander momentje waarop jij je vragen kunst stellen.

10 opmerkingen:

  1. ☺😊😀😁😂😃😄😅😆😇😈😉😯😐😑😕😠😬😢😴😮😣😤😥😦😧😨😩😰😟😱😲😳😵😶😷😒

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😈😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😢😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😵😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😤😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😱😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷☺😷😷😷😷😷😷😷😷 😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoek de 5 emoties die er niet dij horen 😷

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 😟😟😟😟😟😟😟😟😟

    BeantwoordenVerwijderen